Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Windows 10 Program do podglądu pulpitu użytkownika do pomocy zdalnej Odp: Wbudowana zdalna pomoc

#1
Chcę połączyć się z komputerem kolegi poprzez usługę pomocy zdalnej, wysyłając prośbę poprzez messenger - wszystko idzie dobrze (wysłanie zpytania, akceptacja) do momentu nawiązania połączenia. Wtedy po ok. 30 sek wyświetla się komunikat - nie można ustalić nazwy hosta.

Oboje mamy winxp pro z SP1. Mój IP jest publiczny, jego wewnętrzny (Aster w Warszawie). Na komputerze nie ma żadnego firewall'a.

Co należy zrobić aby usługa zadziałała.

Z góry dziękuję
becia2000
#2
Problemem może być właśnie wewnętrzne IP, bo wtedy system nie wie z kim się łączyć.
#3
A dokładniej to on do ciebie się podłączy, ale ty do niego raczej nie.
#4
Niestety nie działa w żadną stronę. Ale nie wiem, czy ma na to wpływ IP. Głos w tlenie i GG działa bez zarzutu.

becia2000
#5
A niech kolega spróbuje w wierszu poleceń wpisać:
ping xxx.xxx.xxx.xxx - twoje IP
#6
Ping niestety nie przechodzi w żadną stronę. Chyba trzeba będzie zapłacić Asterowi 10PLN za zmianę klasy IP.
#7
Jeśli ty masz publiczne IP to do ciebie powinno dochodzić, chyba że admin zablokował możliwość pingowania - (czy to jest możliwe? bo coś mi się wydaje, że jest)
#8
Czy możliwe jest włączenie zdalnej administracji w XP poprzez dodanie jakiegoś wpisu w rejestrze?? Jak tak to jakiego??
#9
Zdalny pulpit to jedno z narzędzi systemu Windows Server 2003. Pozwala ono widzieć graficzny interfejs użytkownika (pulpit, okna itp.) z poziomu komputera zdalnego w lokalnej sieci (LAN) czy w Internecie. Ten dokument opisuje usługę zdalny pulpit oraz demonstruje, jak go używać.


Przegląd zdalnego pulpitu i usług terminalowych
Pulpit Zdalny i Usługi Terminalowe są narzędziami w systemie Microsoft Windows Server 2003. Dzięki zestawieniu połączenia pomiędzy klientem i serwerem użytkownik zdalny może widzieć swój pulpit i pracować na serwerze tak, jakby siedział przed jego ekranem. Wszystkie aplikacje są uruchamiane po stronie serwera, natomiast tylko dane z urządzeń, np. monitora, drukarki, myszki itp. są przesyłane pomiędzy komputerami.
Tryby pracy serwera usług terminalowych i klienci
Usługi Terminalowe mogą pracować w jednym z dwóch trybów: Usługi Terminalowe (dawniej, w systemie Windows 2000 Server - Serwer Aplikacji) oraz Pulpit Zdalny (dawniej Zdalna Administracja).

Tryb Usługi Terminalowe pozwala na jednoczesny dostęp do serwera wielu klientów. Jest to tradycyjny tryb Usług Terminalowych. Pulpit Zdalny może być używany do zdalnej administracji systemem Windows Server 2003. Administrator posiada dostęp do aplikacji zainstalowanych na serwerze, nawet jeśli nie używa on oprogramowania Windows na komputerze, z którego się łączy. Pulpit Zdalny pozwala zarządzać serwerem z dowolnego miejsca na świecie, bez uszczerbku na jego wydajności. Jednocześnie obsługiwane są dwie sesje. Warto również wspomnieć, że do korzystania z Pulpitu Zdalnego nie jest jużpotrzebna licencja CAL (Client Access License). Najczęściej spotykany klient Usług Terminalowych znajduje się w systemie Windows Server 2003 oraz Windows XP Professional. Dostępny jest także klient dla komputerów typu Macintosh. Usługa Pulpit Zdalny udostępnia następujące możliwości i oferuje następujące korzyści:

  • Administracja w trybie graficznym serwerami Windows Server 2003 i Windows 2000 Server z dowolnego klienta Usług Terminalowych. (Klienci dostępni są dla systemów Windows for Workgroups, Windows 95, Windows 98, Windows CE 2.11, Windows CE.NET, Windows NT, Windows 2000, Windows XP Professional oraz Macintosh OS-X.)

  • Zdalne uaktualnienia, restart systemu oraz promocja serwera do roli kontrolera domeny.

  • Dostęp do serwera nawet z wykorzystaniem łącza o niskiej przepustowości z silnym szyfrowaniem (128-bit).

  • Podtrzymanie sesji w przypadku rozłączenia. (Pozwala to na dokończenia wykonywanych przez serwer zadań w momencie, gdy połączenie zostanie nieoczekiwanie przerwane.)

  • Zdalne korzystanie z zainstalowanych aplikacji i ich instalowanie – wraz z szybkim dostępem do dysków.

  • Bardzo niski spadek wydajności serwera podczas połączenia.

  • Możliwość dzielenia jednej sesji i współpracy dwóch zdalnych administratorów..

  • Obsługa protokołu RDP, co pozwala na korzystanie z takich opcji jak drukowanie, mapowanie schowka (wycinanie, wklejanie i kopiowanie tekstu) itd


Integracja Usług Terminalowych
Komponenty Usług Terminalowych w Windows Server 2003 są w dużej części zintegrowane z jądrem systemu i znajdują się w każdej instalacji. Włączenie Pulpitu Zdalnego wymaga tylko dwóch megabajtów wolnej przestrzeni na dysku i ma minimalny wpływ na spadek wydajności systemu i to tylko w momencie, gdy użytkownik zdalny jest zalogowany.

Wlaśnie dlatego Microsoft zaleca uaktywnienie Pulpitu Zdalnego na każdym komputerze z systemem Windows Server 2003 i kontrolerze domeny. Takie działanie zapewni elastyczność i łatwość administracji serwerem.
Włączanie Usług Terminalowych
Ta sekcja dokumentu opisuje, jak włączyć usługę Pulpit Zdalny. Usługi Terminalowe oraz Pulpit Zdalny są teraz dwoma narzędziami, które mogą być konfigurowane niezależnie, zapewniając tym samym większą ich elastyczność.
Pulpit Zdalny
Usługa Pulpit Zdalny jest instalowana w systemie Windows Server 2003 domyślnie, jednak z uwagi na bezpieczeństwo nie jest włączona. Należy ją ręcznie włączyć w aplecie System w Panelu sterowania. Zakładka Zdalny jest pokazana na rysunku 1 poniżej.

Poza możliwością obsługi dwóch sesji naraz, administrator może wykorzystać połączenie typu Console (sesja nr 0). Niektóre narzędzia nie działają poprawnie, jeśli nie są uruchamiane w sesji Console.
Zmiana Poziomu Szyfrowania Sesji
Domyślnie Usługi Terminalowe korzystają z silnego szyfrowania, zapewniającego ochronę przesyłanych danych z użyciem 128-bitowego klucza. Niemniej jednak niektóre starsze wersje Usług Terminalowych mogą odmówić obsługi tego poziomu szyfrowania. Klienci również mogą nie obsługiwać wyższych poziomów szyfrowania.

Zmianę poziomu szyfrowania może zostać dokonana w konsoli Konfiguracja Usług Terminalowych, które znajduje się w Narzędziach administracyjnych w menu Start. Otwórz okno dialogowe Właściwości protokołu Microsoft RDP 5.2 w folderze Połączenia, jak pokazane na rysunku 2 i kliknij na zakładce Ogólne.



Klient Podłączania Pulpitu Zdalnego (RDC)
Nowy klient Usług Terminalowych, nazwany Remote Desktop Connection (RDC) używa najnowszego protokołu Microsoft RDP 5.2 aby zapewnić najlepszą jakość połączenia. Oczywiście RDC może być użyty do zestawiania połączeń wraz ze starszymi wersjami Usług Terminalowych.
Obsługiwane Urządzenia
  • Komputery z 16-bitowym systemem Windows for Workgroups z MS TCP/IP-32.
  • Komputery z 32-bitowym systemem Windows 95, Windows 98, Windows NT 3.51, Windows NT 4.0, Windows 2000 Professional, Windows XP Professional lub Windows Server 2003
  • Komputery z systemem Windows CE
  • Terminale z systemem Windows CE

Instalowanie Klienta (RDC)
Klient RDC jest wbudowany w system Windows XP Professional oraz Windows Server 2003, a na innych komputerach może być zainstalowany korzystając z jednej z poniższych metod.

  • Poprzez udostępnienie zasóbu %systemroot%\system32\clients\tsclient\win32 w systemie Windows Server 2003 (możliwe także w systemie Windows 2000 Server).
  • Poprzez instalację klienta RDC bezpośrednio z płyty instalacyjnej Windows XP Professional lub Windows Server 2003, używając opcji ‘Przeprowadź Dodatkowe Zadania’ z menu autostartu.
  • Poprzez pobranie klienta RDC ze strony domowej.

    Narzędzia Administracyjne
    Poniżej zaprezentowane są narzędzia administracyjne mogące pomóc w zarządzaniu połączeniami zdalnymi.
    Łączenie do Konsoli
    Aby połączyć się do konsoli, należy postępować zgodnie z jedną z poniższych instrukcji:

    • Użyć przystawki MMC Pulpity Zdalne.
    • Uruchomić kllienta RDC (mstsc.exe) z parametrem /console.
    • Utworzyć stronę Remote Desktop Web Connection i ustawić parametr ConnectToServerConsole
    Uprawnienia Grupy w Usługach Terminalowych
    W systemach Windows Server 2003 można użyć konsoli Uprawnień Grupy w celu ustawienia odpowiednich praw i parametrów. Użycie Uprawnień Grup jest również użyteczne podczas zarządzania wieloma komputerami z systemem Windows Server 2003.
    Przystawka MMC Pulpity Zdalne
    Przystawka do konsoli MMC Pulpity Zdalne pozwala administratorom utrzymywać wiele połączeń terminalowych. Jest również użyteczna podczas zarządzania wieloma komputerami z systemem Windows Server 2003.

    Okno drzewa ułatwia administratorom szybkie przełączanie się pomiędzy wieloma połączeniami z poziomu jednego okna, tak, jak zostało to pokazane na rysunku 3. Tak samo jak w przypadku klienta RDC tutaj również mogą być skonfigurowane takie parametry jak programy uruchamiane podczas połączenia, podłączenie dysków lokalnych itp.


    Menedżer Usług Terminalowych
    Narzędzie tsadmin.exe służy do zarządzania Usługami Terminalowymi, sesjami, użytkownikami oraz procesami na każdym serwerze terminalowym w sieci. Można tutaj wykonywać połączenia do innych serwerów, rozłączać sesje, wylogowywać użytkowników, wysyłać im wiadomości lub zabijać procesy.
    Konfiguracja Usług Terminalowych
    Narzędzie tscc.msc służy do zmiany domyślnych ustawień szyfrowania oraz limitów czasowych połączeń. Aby skonfigurować te limity osobno dla każdego użytkownika, należy skorzystać z ustawień konta.
    Podgląd Zdarzeń
    Narzędzie eventvwr.msc pokazuje dziennik zabezpieczeń, aplikacji i systemu. Można w nim dowiedzieć się o zaistniałych błędach, ostrzeżeniach oraz o naruszeniu bezpieczeństwa systemu.
    Narzędzia Wiersza Poleceń
    Poniższe polecenia należy wykonywać z wiersza poleceń: sprawdź użytkowników (narzędzie quser pokazuje aktywnych i rozłączonych użytkowników) oraz rozłącz (narzędzie tsdiscon rozłącza sesję – jest to zachowanie podobne do wyłączenia monitora, podczas gdy komputer pozostaje włączony. Opcja ta jest również dostępna z menu Start/Zamknij system. Aby wznowić sesję wystarczy ponownie zalogować się z tymi samymi danymi).

    Podsumowanie
    Używanie Pulpitu Zdalnego w celu zdalnej administracji systemem Windows Server 2003 w dużym stopniu zmniejsza koszta i czas pracy administratorów.

    Mogą oni zalogować się do serwera z dowolnego miejsca na świecie – czy z tego samego pokoju czy będąc oddalonym od niego setki kilometrów. Mogą oni rozpocząć jakiś czasochłonny proces, rozłączyć się po czym zalogować ponownie, kiedy proces będzie już ukończony.

    Zdalne instalowanie aplikacji czy wykonywanie aktualizacji systemu jest teraz w pełni możliwe, tak samo, jak gdyby administrator fizycznie znajdował się przy konsoli.

    Operacje na plikach, np. kopiowanie dużych elementów czy skanowanie antywirusowe wykonywane są wydajniej podczas połączenia z wykorzystaniem Usług Terminalowych, niż innych narzędzi uruchomionych na komputerze-kliencie. Zadania administracyjne przebiegają szybciej i łatwiej w środowisku graficznym, niż w wierszu poleceń, aczkolwiek dalej istnieje możliwość korzystania z tego ostatniego.
#10
Witam.
Poszukuję jakiegoś dobrego programu, za pomocą którego można podglądać pulpit innych komputerów w sieci (po prostu kto co robi). Najlepiej darmowy Smile. Program dla systemu xp.
#11
Masz jakieś niezdrowe ciągoty na dodatek karalne.
#12
Nawet jeśli jesteś pracodawcą, to musisz powiadomić pracowników że chcesz coś takiego robić i mieć na piśmie ich zgodę.
#13
Witam. Mam pytanie dotyczące logowania się zdalnego na innym komp. Mój znajomy mieszka 250 km ode mnie, poprosił mnie ostatnio zebym się zdalnie zalogował na jego kompa i mu sprawdził system. Wszystko byłoby ok gdyby miał adres publiczny(bez problemu wchodze na adres publiczny czy to przez pulpit zdalny czy vnc...Ale ma on adres prywatny: 10.1.1.2, i tu moje pytanie w jaki sposób musiałby mój znajomy ustawić sobie adres na publiczny zebym bez problemu "wszedł" na jego kompa....Jak się nie mylę to jest tu potrzebne translacja(NAT) adresu na publiczny....Mniej więcej jak on by to musiał ustawić czy i może sam to ustawić czy jest to zależne raczej od jego usługodawcy internetowego? Pozdrawiam
#14
raczej ustawia to na swoim routerze przekierowanie na porcie 3389

wyglada to na routerze mniej wiecej tak:
Kod:
from (z) anyIP (dowolny IP) to (na) IP 10.1.1.2 on port (na porcie) 3389
#15
Frank Holman napisał(a):raczej ustawia to na swoim routerze przekierowanie na porcie 3389

wyglada to na routerze mniej wiecej tak:
Kod:
from (z) anyIP (dowolny IP) to (na) IP 10.1.1.2 on port (na porcie) 3389
Dzięki. Dowolny IP to wpisuję ip publiczne jak się domyślam.?, w tym sęk ze on chyba nie ma routera(dowiem się) , jak nie ma, to u dostawcy internetowego by musiał mieć przekierowanie tak sądzę.
#16
piotrino1 napisał(a):Dzięki. Dowolny IP to wpisuję ip publiczne jak się domyślam.?, w tym sęk ze on chyba nie ma routera(dowiem się) , jak nie ma, to u dostawcy internetowego by musiał mieć przekierowanie tak sądzę.
Jeśli ma router to ustawiasz tak (przykład ode mnie):
[IMG]Element ukryty. Rejestracja zajmie tylko minutę![/IMG] Treść niewidoczna dla gości.

Jeśli nie ma to musi u ISP się wystarać o przekierowanie portu (jeśli to mała lokalna sieć to problemu pewnie nie będzie, jeśli duża to pewnie nie będzie chciała współpracować) lub zewnętrzne IP (zwykle płatne dodatkowo, u mnie np. 20 zł)
#17
A jak nie dacie rady przekierować, to zainstalujcie hamachi i po krzyku Smile
http://winforum.pl/Hamachi-jak-polaczyc-...po_18822-t
#18
Wielkie dzięki za porady....co do programu hamachi to ten program wydaje się ciekawy sądząc z opisu na google....W ostateczności go zastosuje....Dzięki za objaśnienia....
#19
Nie każdy wie, że taka funkcja jest wbudowana w Windows i nazywa się pomoc zdalna (Remote Assistance), jest w każdej wersji od XP. Dodatkowo jest też w wersji Home Edition lub Windows 10 "gołej".

Tutaj jest dokładny opis nElement ukryty. Rejestracja zajmie tylko minutę!

Osoba która potrzebuje pomocy wysyła przez email zaproszenie do "Eksperta". Ekspert po zezwoleniu może oglądać pulpit tej osoby. Nie wymaga to instalowania czegokolwiek na komputerze, ale usługa wymaga otwartego portu 3389 na komputerze "Nowicjusza" (osoby proszącej o pomoc). Jak na routerze ten port jest przekierowany do docelowego komputera usługa normalnie działa.

W sytuacji gdy oba komputery są za NATem i nie ma opcji forwardu portów pozostaje niezawodny Teamviewer, Element ukryty. Rejestracja zajmie tylko minutę!
Większość ludzi tak naprawdę nie chce prawdy. Pragną jedynie ciągłego upewniania się, że to, w co wierzą, jest prawdą. Madaleine Albright
#20
Czy dam radę użyć tej zdalnej pomocy Windows używając Hamachi lub alternatywnego programu do VPN? Próbował ktoś?
  


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Windows XP Zdalne polaczenie - jak nazywa się program aby dostać się do zdalnego pulpitu benyo 0 199 19.12.2002 09:38
Ostatni post: benyo

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości