08.06.2023 11:34
Poszukuję sposobu na... "interaktywną" zawartość folderu (???) - nie wiem jak to nazwać, chciałabym móc grupować i/lub filtrować zawartość folderu w taki sam sposób w jaki można to zrobić poprzez „filtruj” w Excelu. Grupowanie i filtrowanie w eksploratorze Windows rozwiązałoby mój problem gdyby było bardziej rozbudowane (potrzebowałabym możliwości grupowanie wg ściśle określonej zasady). Poniżej opisuję do czego taka funkcja jest mi potrzebna.
Mam folder z plikami xlsx (jeden plik = jedno zamówienie od klienta). Nie wnikajcie proszę dlaczego są to osobne pliki – tak ma być. Nazwa każdego pliku to znormalizowany numer zamówienia określający m.in ID klienta czy rodzaj zamówienia (jest 5 różnych "typów" zamówień).
Ten folder to moja "baza zamówień". Chcę mieć wszystkie te pliki w jednym folderze, ale jednocześnie potrzebuję też mieć szybki dostęp do grupowania/sortowania tych wszystkich zamówień wg jakiegoś parametru znajdującego się w nazwie pliku – np. chcę zobaczyć w folderze (i móc sobie zaraz otworzyć) wszystkie zamówienia klienta x albo wszystkie zamówienia typu B. Obecnie robię to tak, że w eksploratorze Windows w tym moim folderze "baza zam." wyszukuję po ID klienta, czekam na wyszukanie no i mam. Ale to jednak te parę sekund trzeba czekać a jak pracuję nad dwoma różnymi zamówieniami to już wszystko mi się plącze. Oczywiście – da się z tym żyć, ale jest to uciążliwe. Ja to bym sobie wyobraziła tak, że wszystko byłoby w jednym folderze a jedocześnie mogłabym sobie skakać po „drzewku” folderów (tak zwyczajnie jak eksploratorze Windows) np. ścieżka taka: baza klientów -> klient X -> pełna lista plików z zamówieniami tego klienta i od razu mogę sobie włączyć ten konkretny plik i przeanalizować.
A w osobnej odnodze drzewka – baza zamówień -> zamówienia typu B -> pełna lista plików z zamówieniami typu B i znowu od razu mogę sobie otworzyć plik.
Oczywiście mogę robić skróty, ale to wymagałoby mojej aktualizacji na bieżąco a właśnie ja poszukuję rozwiązania, który przyspieszy (a nie dołoży mi pracy).
Kopie plików nie wchodzą w grę, bo czasami potem modyfikuję zamówienie i muszę wiedzieć co jest ostateczną wersją.
Miałam pomysł z użyciem grupowania i filtrowania w eksploratorze Windows, ale tam nie ma opcji „stwórz grupę” – bo klientów mam ok 20, więc mogłabym ręcznie stworzyć grupy przez wyszukanie ID klienta (ale nie ma takiej możliwości).
Szukałam innej programu do zarządzania plikami, na razie testowałam Directory Opus, ale on chyba nie ma czegoś co mogłoby mi pomóc.
Czy macie jakieś pomysły? Może jest jakieś banalne rozwiązanie a ja tu próbuję na nowo koło odkrywać? :-P
Z góry dzięki za pomoc!
Ola
Mam folder z plikami xlsx (jeden plik = jedno zamówienie od klienta). Nie wnikajcie proszę dlaczego są to osobne pliki – tak ma być. Nazwa każdego pliku to znormalizowany numer zamówienia określający m.in ID klienta czy rodzaj zamówienia (jest 5 różnych "typów" zamówień).
Ten folder to moja "baza zamówień". Chcę mieć wszystkie te pliki w jednym folderze, ale jednocześnie potrzebuję też mieć szybki dostęp do grupowania/sortowania tych wszystkich zamówień wg jakiegoś parametru znajdującego się w nazwie pliku – np. chcę zobaczyć w folderze (i móc sobie zaraz otworzyć) wszystkie zamówienia klienta x albo wszystkie zamówienia typu B. Obecnie robię to tak, że w eksploratorze Windows w tym moim folderze "baza zam." wyszukuję po ID klienta, czekam na wyszukanie no i mam. Ale to jednak te parę sekund trzeba czekać a jak pracuję nad dwoma różnymi zamówieniami to już wszystko mi się plącze. Oczywiście – da się z tym żyć, ale jest to uciążliwe. Ja to bym sobie wyobraziła tak, że wszystko byłoby w jednym folderze a jedocześnie mogłabym sobie skakać po „drzewku” folderów (tak zwyczajnie jak eksploratorze Windows) np. ścieżka taka: baza klientów -> klient X -> pełna lista plików z zamówieniami tego klienta i od razu mogę sobie włączyć ten konkretny plik i przeanalizować.
A w osobnej odnodze drzewka – baza zamówień -> zamówienia typu B -> pełna lista plików z zamówieniami typu B i znowu od razu mogę sobie otworzyć plik.
Oczywiście mogę robić skróty, ale to wymagałoby mojej aktualizacji na bieżąco a właśnie ja poszukuję rozwiązania, który przyspieszy (a nie dołoży mi pracy).
Kopie plików nie wchodzą w grę, bo czasami potem modyfikuję zamówienie i muszę wiedzieć co jest ostateczną wersją.
Miałam pomysł z użyciem grupowania i filtrowania w eksploratorze Windows, ale tam nie ma opcji „stwórz grupę” – bo klientów mam ok 20, więc mogłabym ręcznie stworzyć grupy przez wyszukanie ID klienta (ale nie ma takiej możliwości).
Szukałam innej programu do zarządzania plikami, na razie testowałam Directory Opus, ale on chyba nie ma czegoś co mogłoby mi pomóc.
Czy macie jakieś pomysły? Może jest jakieś banalne rozwiązanie a ja tu próbuję na nowo koło odkrywać? :-P
Z góry dzięki za pomoc!
Ola