Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Dysk działa ale HDDLife pokazuje problem z dyskiem

#1
mam pytanie odnośnie dysku:
Mam dwa Samsung 80G i 40G
Na samsung jest system i jest podzielony na partycje a ta 40 to wymienny
Dziś sprawdzałem programem HDDlife dyski i wyskoczyło mi coś takiego noi także programem WDclear i pokazał że jest błąd
opisze go
error cylinder head sektor code description
1 3561 10 39 18 dam error

nie miałem do czynienia z problemem dysków i sie na tym nie znam nie wiem o co chodzi może mi ktoś objaśnić co należy zrobić lub czy da sie uratować dysk.Zaznaczam iż chodzi na razie normalnie ale wole być zapobiegawczy
(no może troszke go muli.I jeszcze jedno jak zrobie defragmentacje partycji C po restarcje jest ok ale na drugi dzień już nie.Defragmentacje robie Diskeeperem.system plików na c ntfs pozostałe partycje FAT32 system XP

EditConfusedorry za screena

Pozdrawiam
#2
odpowie ktoś,na post powyżej bo nie wiem czy przeoczenie czy olewka.

z góry dzieki
#3
kasgab napisał(a):odpowie ktoś,na post powyżej bo nie wiem czy przeoczenie czy olewka.

z góry dzieki
a) przecież wszystko masz po polsku pieknie opisane na screenach
b) nie nie istnieje coś takiego jak uratowanie dysku przed działaniem czasu
c)
http://rtfm.killfile.pl/#tematy napisał(a):....zadawanie pytania w odpowiedzi na inny artykuł jest w ogóle kiepskim pomysłem - przeczytają je tylko obserwatorzy konkretnego wątku. Jeśli więc chcesz zainteresować kogoś oprócz osób aktywnych w tym wątku, załóż nowy.
#4
Frank ok widze,ale samsung ma dopiero 1.5roku a ta 40 juz chyba z ponad 3 lata.Może jakbym wyczyścił całą 80 programem WDClear podobno pomaga (gdzieś czytałem na forum w jakimś systemie zerowym czy coś takiego)Noi pytanie drugie czy zamiana dysków system na 40 a samsung zastąpi 40 czy pociągnie z jakieś 4-6miechów oj bo na razie kiepsko z wymianą,a mam troszeczke ciekawych programów na wymiennym.

Pisząc w tym temacie sądziłem że został zakończony wypowiedz kornika i twoja tak zasugerowała wieć napisałem,ja też nie lubie jak sie przerywa w połowie,,sorry
#5
Nie zaszkodzi spróbować Element ukryty. Rejestracja zajmie tylko minutę!. U mnie naprawił parę badów i jak na razie tj. około miesiąc nic złego się nie dzieje. Niemniej na wszelki wypadek dokupiłem drugi dysk i na nim mam system.
#6
Cytat:tj. około miesiąc

no rzeczywiście długi miarodajny test Big Grin


Cytat:dokupiłem drugi dysk i na nim mam system
i pod poważnym obciązeniem dysku robiony Wink


------------
Cytat:ale samsung ma dopiero 1.5roku

a słyszałeś o czymś takim jak gwarancją ? zapewnienie producenta o okresowej sprawności sprzętu - czy ono jeszcze dotyczy tego dysku ? jeżeli nie, to nie rozumiem wątpliwości Wink jeżeli tak to tez nie kumam problemu, dysk do wymiany Exclamation
#7
O jejku Frank czy ja mówię że ten program działa cuda? Cóż szkodzi spróbować jeżeli dysk stracił gwarancję i ma iść na rybki. Jeżeli za jakiś czas dysk padnie to napiszę i będzie wiadomo na ile dobry jest ten program. Teraz nic więcej nie mogę powiedzieć bo nie wiem co będzie. Na podstawie własnych obserwacji - objawy były podobne. Dysk umierał i miałem go wywalić ale spróbowałem jeszcze go naprawić. Program mielił dysk całą noc na koniec podał że znalazł błędy i naprawił. Teraz bawię się trochę w zgrywanie filmów z kamery, więc na niego zrzucam i obrabiam dane. Jak na razie mimo dosyć intensywnej pracy nie mam z nim problemów. Co będzie pokaże czas.
#8
OK bede próbował go reklamowac,jak to się skończy powiadomie.
#9
Cytat:O jejku Frank czy ja mówię że ten program działa cuda?

mam nadzieję, że nie obrażasz się - znasz moje teksty w końcu nie od dziś Wink

ale...

mi nie muszisz tego tłumaczyć, weź jednak pod uwagę, że takie wypowiedzi jak Twoje tworzą (zwłaszcza) pośród niedoświadczonych userów nieprawdziwy mit tego typu softu
#10
Sprawdziłem go jeszcze hkdsk nie znalazł żadnych błędów na żadnym z woluminów.Mogę go sprawdzić jeszcze tym programem od Kornika ale wątpie
czy to coś da,jak nie to go wymienie.
#11
eee jakie tam obrażanie... W sumie masz rację - przecież sam nie ufam temu dyskowi i używam go do rzeczy mniej ważnych. Niemniej ciekawe jest to, że progrmowo udało się odzyskać utracone 6GB powierzchni dysku, którą PQMagic pokazał jako badsectory. Tylko naprawiać musiałem na dwa sposoby. Najpierw standartowo skan całego dysku twardego (tu znalazł i naprawił część błędów, a inne określił), a później bezpośrednio wskazując uszkodzone miejsce. Po tym zabiegu już nie było blędów, a dodatkowe 6GB dołożyłem do parytcji służącej do zrzucania materiału z kamery i na razie działa.
Tak czy inaczej musisz kasgab zainwestować w nowy dysk bo nawet jeżeli uda się cokolwiek naprawić to nie masz pewności co do jego trwałości.
#12
Jestem znowu udało się bez wymiany,zrobiłem po kolej wszystko od nowa a więc tak.
1.defragmentacje całego dysku.
2.zaplanowałem jeszcze raz po restarcie skan hkdsk wszystkich partycji.
i co o dziwo robił to dwa razy najpierw raz wszystkie partycje nic nie znalazł( zrestartował sie sam, i znowu zaczął sprawdzanie od nowa)też nic nie znalazł.
więc już przygotowany do wymiany dysku sprawdziłem jeszcze raz i o to moim oczom ukazał sie taki widok:

Widocznie ten program może troszke przesadza,co wy na to??
  


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Windows XP Problemy z dyskiem chksk wyświetla że dysk jest poważnie uszkodzony paulinaemilia 4 536 31.10.2020 14:04
Ostatni post: taczek
  Windows XP Podmiana dysku - jak zastąpić stary dysk nowym większym dyskiem - obraz dysku kobe83 8 408 07.04.2005 12:54
Ostatni post: sztosz
  Dysk ATA 133 ale bios pokazuje nie ATA 133 tylkko mniej DK 10 643 16.07.2004 11:50
Ostatni post: pionaj

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości